(Κατηχήσεων Ἀνδρῶν – Γυναικῶν)
A/A |
ΑΠΟΡΙΑ |
ΔΙΑΡΚ. |
ΛΗΨΗ |
---|---|---|---|
1 |
Τί εἶναι νηστεία; Εἶναι ὑποχρεωτική καί πότε πρέπει νά γίνεται; Πόσες καί ποιές ἡμέρες πρέπει νά νηστεύουμε πρίν ἀπό τήν Θεία Μετάληψη; Κατά τήν διάρκεια τῆς νηστείας εἶναι ἐπιτρεπτή ἡ συνάφεια τῶν συζύγων, καί γενικά πότε ἀπαγορεύεται αὐτό σέ ἡμέρες μή νηστείας; |
26' |
|
2 |
Τί μέλει γενέσθαι καί ποιά ἡ πρόνοια τοῦ Θεοῦ διά τούς μή Ὀρθοδόξους Χριστιανούς (τούς αἱρετικούς) καθώς ἐπίσης καί γιά τούς ἀλλοθρήσκους; |
9' |
|
3 |
Τί εἶναι ἐπιστημονική ἀλήθεια; |
28' |
|
4 |
Ποιά ἡ θέση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πάνω στό θέμα τῶν παιδιῶν τοῦ σωλήνα; Καί νομίζω πώς τό παιδί τοῦ σωλήνα εἶναι δεκτό καί ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἀλλά τί γίνεται σέ περίπτωση πού τό σπέρμα εἶναι τοῦ γιατροῦ ἤ ἄλλου ἀτόμου καί δέν εἶναι τοῦ πατέρα; Θεωρεῖται σωστό αὐτό; Στήν περίπτωση, αὐτή, δέν ἀντιτίθεται στό θέλημα τοῦ Θεοῦ μιά καί ἀνατρέπει τήν ἴδια τή φύση; |
6' |
|
5 |
Ποιά ἡ γνώμη τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας γιά τήν ἀποποινικοποίηση τῆς μοιχείας; |
20' |
|
6 |
Ἐάν ἔχουμε προσφιλῆ πρόσωπα, συγγενικά ἤ ἁπλῶς φιλικά τά ὁποῖα ὅμως δέν εὑρίσκονται σέ ἀγαθή σχέση μέ τήν Ἐκκλησία, φερ’ εἰπεῖν εἶναι χιλιαστές, εἶναι μασόνοι ἤ ὅ,τι ἄλλο, μποροῦμε νά γράψουμε τά ὀνόματά τους στό χαρτάκι ἐκεῖνο, πού δίνουμε ὀνόματα, προκειμένου νά μνημονευθοῦν στήν Προσκομιδή; |
6' |
|
7 |
Μετά τήν κηδεία ἔχουν μία κανάτα μέ νερό καί πλένουν τά χέρια τους˙ γιατί; Γιατί ρίχνουμε τά ψίχουλα ἀπό τό ἀντίδωρο στό κεφάλι μας. Πῶς κοινωνοῦσαν οἱ πρῶτοι Χριστιανοί; |
16' |
|
8 |
Οἱ Ἑβραῖοι τήν Βίβλο, Π.Δ. καί Κ.Δ., τήν κρατοῦν; Μετά τήν Γέννηση τοῦ Κυρίου καί τόν Θάνατον καί τήν Ἀνάστασή Του συνεχίζουν νά ἔχουν τήν Βίβλο; Τό γεγονός τῆς Σταυρώσεως καί Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου πῶς τό ἀναφέρουν; |
11' |
|
9 |
Μπορεῖ ὁ διάβολος νά κάνει θαύματα; |
10' |
|
10 |
Ἀφοῦ ὅ,τι λάμπει δέν εἶναι χρυσός, καί ὅ,τι φαίνεται ὡς θαῦμα δέν εἶναι θαῦμα, ποιά μπορεῖ νά εἶναι ἡ Λυδία λίθος γιά τήν διαπίστωση τῆς γνησιότητος τοῦ θαύματος; Ποιό τό κριτήριο; |
15' |
|
11 |
Περί ἀνακηρύξεως Ἁγίου: Μπορεῖ νά δικαιολογηθεῖ ὁ ἀσπασμός εἰκόνος ἀνθρώπου, πού δέν ἔχει ἀνακηρυχθεῖ ἡ ἁγιότητά του ἀπό τήν Ἐκκλησία; Ἐπιτρέπεται νά ἀποδίδουμε τιμή σέ κάποιον, τόν ὁποῖον θεωρεῖ ὁ λαός ὅτι εἶναι Ἅγιος, ἀλλά ἡ Ἐκκλησία δέν τόν ἔχει ἀκόμα ἀνακηρύξει Ἅγιο; |
29' |
|
12 |
Ἀκούγεται ὅτι ἐργάσθηκαν πολλοί Θεολόγοι στήν Δύση, ἀλλά καί δικοί μας, γιά μιά νέα μετάφραση τῆς Παλαιᾶς καί Καινῆς Διαθήκης˙ ξέρετε τίποτα ἐσεῖς; |
9' |
|
13 |
Ὁ Κύριός μας ἔχει ἀναληφθεῖ στούς οὐρανούς σάν ἄνθρωπος πραγματικός μέ σάρκα καί ὀστᾶ, ὄχι σάν ἕνα Πνεῦμα, πού σημαίνει ὅτι τώρα αὐτή τή στιγμή ὑπάρχει κάπου, βρίσκεται σ’ ἕνα χῶρο, σ’ ἕνα χρόνο, καί πού σημαίνει ὅτι αὐτός ὁ χῶρος δέν θά πρέπει νά εἶναι ἡ γῆ. Τί μπορεῖ νά εἶναι; |
10' |
|
14 |
Ἡ Π.Δ. σέ πολλά σημεῖα ὁμιλεῖ σαφῶς περί τοῦ Μεσσίου τόσο σαφῶς, ὥστε λείπει ἡ σφραγίδα μόνο. Εἶναι τόσο ἔκδηλα αὐτά τά στοιχεῖα. Πῶς τά ἑρμηνεύουν ἤ πῶς τά παραερμηνεύουν, ὥστε νά μή δέχονται τόν Μεσσίαν ὡς Υἱόν τοῦ Θεοῦ; |
12' |
|
15 |
Τό Πάσχα τῶν Ἑβραίων εἶναι κινητό ἤ ἀκίνητο; |
19' |
|
16 |
Πῶς πρέπει νά νηστεύουμε; |
35' |
|
17 |
Πῶς μποροῦμε νά ἀποδείξουμε ὅτι Ἐκεῖνος πού μίλησε στόν Μωϋσῆ στήν φλεγόμενη βάτο εἶναι ὁ Θεός Λόγος καί ὄχι ὁ Θεός Πατήρ; |
3' |
|
18 |
Οἱ ψυχές ἀναγνωρίζονται στόν Παράδεισο; |
34' |
|
19 |
Θά σωθοῦν τά ἀβάπτιστα νήπια; |
9' |
|
20 |
Θά σωθοῦν οἱ μή διδαχθέντες τί εἶναι Εὐαγγέλιο; |
40' |
|
21 |
Μέ ποιό σῶμα θά ἀναστηθοῦμε; |
3' |
|
22 |
Ὅταν εἴμαστε κουρασμένοι, νυσταγμένοι, καί κάνουμε τήν προσευχή, αὐτό φαίνεται δυσάρεστο στά μάτια τοῦ Θεοῦ; |
1' |
|
23 |
Κατά τήν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν οἱ τεθνεότες θά ἐπανακτήσουν τήν ἀνθρώπινη σάρκινη ὑπόστασή τους, δηλαδή θά ἔχουμε περιγεγραμμένο σχῆμα; Τό ἴδιο καί τά ζῶα; Ποιά εἶναι ἡ ἀτελεύτητη ζωή; |
9' |
|
24 |
Ὁ Χριστιανισμός μπορεῖ νά γίνει κοινωνικό σύστημα καί ὀργανισμός; |
27' |
|
25 |
Ἐπιτρέπεται ὁ φόνος «ἐν ἀμύνῃ; » |
21' |
|
26 |
Τί ἦταν τό Δένδρον τοῦ Καλοῦ καί τοῦ Κακοῦ καί τί εἶναι ἡ ἐν Χριστῷ ἁπλότητα; |
25' |
|
27 |
Πῶς ἀντιμετωπίζεται ἀπό πνευματικῆς ἀπόψεως τό θέμα τῆς αὐτοκτονίας; Ὁ χορός τοῦ Ζαλόγγου. |
23' |
|
28 |
Ἐκκοσμίκευση τῆς Ἐκκλησίας καί οἰκουμενισμός καί συγκριτισμός. |
40' |
|
29 |
Περί τῆς ὑπάρξεως τῆς ψυχῆς |
44' |
|
30 |
Ὁ Σατανᾶς μπορεῖ νά μετανοήσει; |
1' |
|
31 |
Περί τῆς γνώσεως τῶν ὄντων |
6' |
|
32 |
Πόσο ἔμεινε ὁ Χριστός στόν τάφο; |
2' |
|
33 |
Πῶς θά κρίνει ὁ Θεός τούς πνευματικά ἀνάπηρους; |
6' |
|
34 |
Πῶς θά κρίνει τούς μή διδαχθέντας τό Εὐαγγέλιο; |
5' |
|
35 |
Κατά τήν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν οἱ ἄνθρωποι θά ἔχουν τήν ἡλικία τήν ὁποία εἶχαν πρίν πεθάνουν; Ποιά τά χαρακτηριστικά τῆς μεταξύ τους ἀναγνωρίσεως; |
22' |
|
36 |
Εἰκόνες καί ἔντυπα θρησκευτικοῦ περιεχομένου ἐπιτρέπεται νά τά καῖμε γιά νά μή πέσουν σέ τόπους μή καθαρούς; |
1' |
|
37 |
Δικαιολογεῖται τό ἆγχος στήν πνευματική ζωή; |
9' |
|
38 |
Ἐάν κανείς, πρίν πεθάνει, κοινωνήσει χωρίς νά ἔχει ἐξομολογηθεῖ ἤ ἐξομολογηθῆ καί δέν προλάβει νά κοινωνήσει, ἔχει σωτηρία; |
12' |
|
39 |
Στήν Παλαιά Διαθήκη λέει ὁ Θεός: «Μέ τιμιότητα νά βγάζεις τό ψωμί σου». Σήμερα στήν ἐποχή μας προσπαθοῦμε ἐντελῶς διαφορετικά. Δέν ἐρχόμαστε σέ σαφῆ ἀντίθεση μέ τήν Ἐντολή; |
13' |
|
40 |
Πῶς ἐξηγεῖται ὅτι ἡ προφητεία τοῦ παρόντος εἶναι δυσκολότερα ἀπό τήν προφητεία τοῦ μέλλοντος; |
19' |
|
41 |
Ὑπάρχουν ἄνθρωποι σέ ἄλλους πλανῆτες; |
4' |
|
42 |
Πρέπει νά ἀσφαλιζόμαστε μέ τήν ἀσφάλεια ζωῆς; |
8' |
|
43 |
Γιατί οἱ κολασμένοι θά βρίσκονται πλάτη μέ πλάτη, ἀφοῦ θά ὑπάρχει σκοτάδι στήν Κόλαση; |
8' |
|
44 |
Πῶς εἶναι καί ποῦ βρίσκονται οἱ προφῆτες Ἠλίας καί Ἐνώχ; |
7' |
|
45 |
Α. Πῶς μποροῦμε νά ἐννοήσουμε τίς ἀσώματες, ἄυλες, οὐράνιες δυνάμεις, Ἀγγέλους, Δαίμονες, γιά τίς ὁποῖες λέμε ὅτι βλέπουν, ἀκοῦν, αἰσθάνονται, ἀφοῦ δέν ἔχουν αἰσθητήρια ὄργανα; Β. Πῶς ζοῦν καί αἰσθάνονται οἱ ψυχές μετά θάνατον; |
8' |
|
46 |
Μέχρι ποίου σημείου πρέπει νά θλίβονται οἱ γονεῖς, ὅταν τά παιδιά τους ἀποστατήσουν ἀπό τόν Χριστιανισμό; |
13' |
|
47 |
Ἀφοῦ τό σῶμα ἁμαρτάνει, γιατί εἶναι ὑποχρεωμένη ἡ ψυχή νά συγκατοικεῖ μέ τό σῶμα; |
1' |
|
48 |
Ὁ Θεός καί Λόγος δέν εἶναι κάτι τό ἑνιαῖο; |
1' |
|
49 |
Ποιούς ὀνομάζει ἡ Γραφή Θεούς; |
18' |
|
50 |
Πῶς μποροῦν κάποιοι ἐπιστήμονες μέ βάση κάποιες ἐνδείξεις νά ἀμφισβητοῦν τήν Ἁγία Γραφή; |
22' |
|
51 |
Ποιά εἶναι ἡ ἡλικία τοῦ ἀνθρώπινου γένους; |
23' |
|
52 |
Πῶς μποροῦν νά μένουν εὐχαριστημένοι οἱ ἄνθρωποι πού θά εἶναι στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὅταν ξέρουν ὅτι ὑπάρχουν κολασμένοι ἄνθρωποι; |
12' |
|
53 |
Τό πρόβλημα τῆς ντροπῆς στήν ἐξομολόγηση. Εἶναι ἀπαραίτητη ἡ ἐξομολόγηση πρίν ἀπό τήν Θεία Κοινωνία; Μπορεῖ νά δοθῆ ἁμαρτία γραμμένη σέ χαρτί; |
30' |
|
54 |
Ἡ Θεοτόκος ὑπόδειγμα ὅλων τῶν ἐποχῶν |
29' |
|
55 |
Ἡ γνώση τῆς δημιουργίας. Τό θέμα τῶν προλήψεων |
15' |
|
56 |
Σ᾿ αὐτή τή ζωή τί εἶναι γνώση, πῶς κατακτᾶται, ποιά ἡ ἀξία της καί ποιά ἡ συμβολή της στή σωτηρία μας; |
20' |
|
57 |
Γιατί δέν πᾶτε καί σέ ἄλλες Ἐκκλησίες νά σᾶς ἀκούσουν καί ἄλλοι Χριστιανοί; |
5' |
|
58 |
Περί τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Βαλεντίου; |
2' |
|
59 |
Τί θά γίνει, ἄν κάποιος κατορθώσει καί σκοτώσει τόν Ἀντίχριστο; |
2' |
|
60 |
Ὑπάρχει καμμία σχέση μεταξύ Μασόνων καί Ρόταρυ; |
22' |
|
61 |
Ὑπάρχει καμμία σχέση μεταξύ Προσκοπισμοῦ καί Μασονισμοῦ; |
22' |
|
62 |
Ἐάν ὁ σκοπός τοῦ γάμου εἶναι ἡ τεκνογονία, τότε, ἄν δέν ὑπάρχει τεκνογονία, δέν ἔχει νόημα ὁ γάμος; |
54' |
|
63 |
Μία ἀνόητη ἐρώτηση περί προορατικότητας |
12' |
|
64 |
Τί εἶναι ἀφορισμός καί σέ ποιές περιπτώσεις γίνεται αὐτός; |
40' |
|
65 |
Τί γνώμη ἔχετε γιά τήν ταινία «Ὁ τελευταῖος πειρασμός» |
24' |
|
66 |
Ἀναστενάρηδες- ξεμάτιασμα- μαγεία- μέντιουμ |
23' |
|
67 |
Περί τοῦ Ψαλτηρίου |
14' |
|
68 |
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ἀποστέλλεται-ἐκπορεύεται ἀπό τόν Πατέρα καί τόν Υἱόν; |
27' |
|
69 |
Τί θά πεῖ θανάσιμο ἁμάρτημα, καί ποιά εἶναι; |
20' |
|
70 |
Περί τοῦ κατ᾿ εἰκόνα καί καθ’ ὁμοίωσιν |
18' |
|
71 |
Δέν ἔπρεπε ὁ ἄνθρωπος νά γεννηθεῖ ἅγιος; |
18' |
|
72 |
Περί θανασίμων καί μή ἁμαρτημάτων. Ποιά εἶναι ἡ βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος; |
18' |
|
73 |
Ἡ Βίβλος τῆς Μαρίας |
7' |
|
74 |
Γιατί οἱ ἄνθρωποι καί οἱ ἐπιστήμονες μέχρι πρό τινος χλεύαζαν τήν δημιουργία τοῦ φωτός, πού ἔγινε τήν πρώτη ἡμέρα, καί τοῦ ἡλίου, πού ἔγινε τήν τέταρτη ἡμέρα; |
22' |
|
75 |
Ἐπιτρέπεται ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία νά ψάλλουν οἱ γυναῖκες κατά τή Θεία Λειτουργία; |
9' |
|
76 |
Ἡ καρδιά εἶναι ἡ ἕδρα τῶν συναισθημάτων; |
9' |
|
77 |
Ἡ προσφορά τοῦ φωτός. |
11' |
|
78 |
Ἡ Παλαιά Διαθήκη παιδαγωγός εἰς Χριστόν. Παράδειγμα τοῦ Σαμψών. |
24' |
|
79 |
Ὁ Θεός παρουσιάσθηκε πρίν ἀπό τόν Ἀβραάμ σέ ἄλλη φυλή; |
3' |
|
80 |
Ποιές οἱ οὐσιώδεις διαφορές μεταξύ Εὐαγγελικῶν καί Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν; |
1' |
|
81 |
Ποιά τά ἱστορικά στοιχεῖα, ὅσον ἀφορᾶ τήν ζωή τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἀπό τό δωδέκατο ἔτος μέχρι τήν ἔναρξη τῆς διδασκαλίας Του; |
4' |
|
82 |
Εἶναι σωστή ἡ ἔκφραση: «μετά τήν Ἀνάσταση τά σώματά μας θά εἶναι ἄυλα καί ἄφθαρτα; » |
8' |
|
83 |
Μάλωσαν ὁ Χριστός καί ἡ Παναγία; |
25' |
|
84 |
Ποιός εἶναι ὁ εἰσηγητής τοῦ πενθημέρου; |
29' |
|
85 |
Τό βάπτισμα σέ μεγάλη ἡλικία. Σαρκικά ἁμαρτήματα τά ὁποῖα ἐμποδίζουν κάποιον νά γίνει ἱερεύς. |
28' |
|
86 |
Πῶς μπορεῖ ἕνας ἄνθρωπος νά καταπολεμήση τήν φαντασία του; |
5' |
|
87 |
Θεολόγος ἱσχυρίστηκε ὅτι οἱ γυναῖκες πρέπει νά φορᾶνε παντελόνια, γιατί καί στήν Π.Δ. καί στήν Ἁγία Οἰκουμενική σύνοδο τά ἐνδύματα τοῦ ἄνδρα καί τῆς γυναίκας ἦταν τά ἴδια. Ἐμεῖς τί μποροῦμε νά ποῦμε πάνω σ’αὐτό; |
3' |
|
88 |
Γιατί τά κορίτσια πρέπει νά φοροῦν φόρεμα καί ὄχι παντελόνι; |
7' |
|
89 |
Πολλοί δέχονται τόν Καζαντζάκη ὡς μεγάλη μορφή τῆς ἑλληνικῆς λογοτεχνίας. Τό γεγονός ὅμως ὅτι ἀφορίστηκε μᾶς ἐπιτρέπει νά τόν μελετᾶμε; |
12' |
|
90 |
Α. Πότε θεσπίστηκε ἡ νηστεία; Β. Περί τῆς νηστείας Γ. Ὡφέλειες αὐτῆς Δ. Οἱ καιροί μας μέ τίς ποικίλες δυσκολίες ἐπιτρέπουν κάποια ἐλαστικότητα ἤ ὄχι; |
34' |
|
91 |
Ποιά ἡ γνώμη σας γιά τόν π.Ἰάκωβο Τσαλίκη; |
1' |
|
92 |
Α. Κληρονομοῦνται τά πάθη τῶν ἀναδόχων στά βαφτιστήρια; Β. Παθαίνουν κακά αὐτοί πού κάνουν μάγια; |
6' |
|
93 |
Μποροῦμε νά σκοτώσουμε κάποιον, πού θά μᾶς ἐπιτεθεῖ; |
7' |
|
94 |
Ἀνταποκρινόμαστε στήν ἰδέα, πού τήν ἔχει γεννήσει βαθύτατος πόνος ἀπό τήν ἀνελέητη παράνοια τοῦ σύγχρονου πολιτισμοῦ, ὅτι οἱ ἄνθρωποι δέν πρέπει νά σωθοῦν χωριστά καί ἀτομικά, παρά ὅλοι μαζί; |
6' |
|
95 |
Πρέπει νά ἀντιδροῦμε στούς ὁμοφυλοφίλους; |
1' |
|
96 |
Γιατί ὁ Χριστός λέει στήν Κυριακή Προσευχή νά προσευχόμαστε γιά τήν ἀποφυγή πειρασμῶν καί ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ ἀδελφόθεος νά χαιρόμαστε ὅταν ἔχουμε πειρασμούς; |
6' |
|
97 |
Πῶς θά εἶναι οἱ δίκαιοι στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εὐτυχισμένοι, ὅταν οἱ συγγενεῖς τους θά εἶναι στήν Κόλαση; |
6' |
|
98 |
Τό «δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων...» ἐννοεῖ τῶν ζώντων ἤ τῶν κοιμηθέντων Πατέρων; |
1' |
|
99 |
«Τό Πνεῦμά ἐστιν ἡ ἀλήθεια». Ὁ Υἱός ἤ τό Ἅγιο Πνεῦμα; Ποιό εἶναι τό σωστό; |
1' |
|
100 |
Ἀφοῦ «ὅ,τι μέλλει γενέσθαι», ποῦ εἶναι ἡ δική μας παρέμβαση; |
2' |
|
101 |
Γιατί στά Εὐχολόγιά μας παρατηρεῖται νά ὑπάρχει τονισμός τοῦ θέματος τῆς ψυχῆς, δηλαδή ἡ σωτηρία τῆς ψυχῆς κ.τ.λ. ; |
14' |
|
102 |
Οἱ Ἐντολές τοῦ Θεοῦ εἶναι πολύ φορτωμένες.Ποιός θά μπορέσει νά τίς τηρήσει καί εἰδικά στήν ἐποχή μας; |
10' |
|
103 |
Γιατί ἡ Ἐκκλησία ὥρισε κατά τήν περίοδο τῆς Πεντηκοστῆς τίς Κυριακές τοῦ Παραλύτου, τῆς Σαμαρείτιδος, τοῦ Τυφλοῦ, παρ᾿ ὅλο πού δέν ἔχουν σχέση μέ τήν Ἀνάσταση; |
20' |
|
104 |
Ποιός εἶναι ὁ σκοπός τοῦ γάμου; |
31' |
|
105 |
Ἡ θρησκεία ἀποκρούει ὅτι ἀληθεύει ἡ μετεμψύχωση. Ἡ ἐπιστήμη ὅμως τή δέχεται. Μάλιστα ἀναφέρει καί ὁρισμένα περιστατικά. Ἐσεῖς τί λέτε πάνω σ’ αὐτό; Ἐμεῖς πῶς θά ἀποκρούσουμε τίς γνῶμες τῶν ἐπιστημόνων; |
9' |
|
106 |
Ὅταν ὁ ἄνθρωπος πεθαίνει, πηγαίνει κατ’ εὐθείαν στόν Παράδεισο ἤ στήν Κόλαση ἤ πηγαίνει στόν Ἅδη; |
1' |
|
107 |
Α. Εἶναι σωστό δύο ἀδέλφια, ἕνα ἀγόρι κι ἕνα κορίτσι, νά παντρευτοῦν δύο ἄλλα αδέλφια; Β. Γιατί συνηθίζεται, ὅταν κάποιος γίνεται μοναχός ἤ μοναχή, νά παίρνει κάποιο ἄλλο ὄνομα; |
2' |
|
108 |
Περί τῶν νέων ταυτοτήτων |
1' |
|
109 |
Τό προαίσθημα εἶναι μαντεία; |
4' |
|
110 |
Γιατί δέν πρέπει νά ντυνόμαστε τίς Ἀπόκριες διαφορετικά, δηλαδή καρναβαλίστικα; |
2' |
|
111 |
Ἡ εἰλικρίνεια φέρνει πάντα θετικά ἀποτελέσματα; |
8' |
|
112 |
Ἡ βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος συγχωρεῖται; |
9' |
|
113 |
Ἀφοῦ ὁ Χριστός μᾶς ἄφησε ἐλεύθερους νά διαλέξουμε ὅποιο δρόμο θέλομε, καλό ἤ κακό, γιατί στή Δευτέρα Παρουσία Του θά μᾶς κρίνει; |
5' |
|
114 |
Ἡ ἐπιστημονική πρόοδος μπορεῖ σήμερα νά ἐξαφανίση τή Θρησκεία; |
3' |
|
115 |
Εἶναι σωστό οἱ Χριστιανοί νά μεταμφιέζονται ἀκόμη καί για ἐθνικούς σκοπούς, γιά παράδειγμα οἱ κατάσκοποι; |
7' |
|
116 |
Στόν Ἅγιο Σπυρίδωνα τῆς Κερκύρας οἱ ἱερεῖς τοῦ ναοῦ, κάθε χρόνο, στή γιορτή του ἀλλάζουν παπούτσια˙ εἶναι χριστιανικό αὐτό; |
2' |
|
117 |
Ποιά εἶναι ἡ θέση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας γιά τον πολιτικό γάμο, πού σχεδιάζει νά ψηφίσει ἡ πολιτεία; |
55' |
|
118 |
Τί εἶναι ἡ Νεοορθοδοξία; |
50' |
|
119 |
Πρέπει νά γίνεται διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν στό γενετήσιο ἔνστικτο; |
17' |
|
120 |
Περί Πνευματικῆς ἐργασίας |
14' |
|
121 |
Πολλαπλασιάζονται οἱ Ἄγγελοι καί οἱ Δαίμονες; |
9' |
|
122 |
Γιατί ὑπάρχει ἡ Ἐντολή τῆς νηστείας, καί τί κέρδος ἔχουμε ἀπ’ αὐτήν; |
17' |
|
123 |
Πρέπει νά λεγόμαστε δοῦλοι ἤ παιδιά τοῦ Θεοῦ; |
13' |
|
124 |
Πῶς ἐξηγοῦνται ἀπό θρησκευτική ἄποψη οἱ ἔμμονες ἰδέες πού ὁδηγοῦν σιγά σιγά σέ πράξεις κακές; |
17' |
|
125 |
Γιατί ἡ Ἐκκλησία μας δέν παραδέχεται τούς καθολικούς ἁγίους; |
13' |
|
126 |
Σχετικά μέ τό ἔθιμο τοῦ βλάχικου γάμου. |
7' |
|
127 |
Πῶς ἐξηγεῖτε τήν φράση «μωραίνει Κύριος, ὅν βούλεται ἀπολέσαι»; |
10' |
|
128 |
Πρέπει νά γράφουμε 13 φορές τά χαρτάκια πού ρίχνουν στήν αὐλή μας; |
2' |
|
129 |
Ἐπιτρέπεται νά φτύνουμε ἀμέσως μετά τήν Θεία Κοινωνία; |
14' |
|
130 |
Τί εἶναι ὁ ἐχθρός «...δι’ ἡδονῆς συλλήσας»; |
26' |
|
131 |
Ποιά ἡ στάση τῆς Ἐκκλησίας ἀπέναντι στήν τηλεπάθεια καί στήν τηλεκινησία; |
62' |
|
132 |
Γιατί ἡ ἀδιαφορία τῆς Ἐκκλησίας στήν ξετσιπωσιά; |
10' |
|
133 |
Στήν Δυτική Παπική Ἐκκλησία γίνονται θαύματα, πού ἔχουν σχέση μέ τήν πίστη τους. Ἄν πραγματικά γίνονται καί σ’ αὐτούς θαύματα, αὐτό σημαίνει ὅτι οἱ διαφορές τους μέ μᾶς τούς Ὀρθοδόξους εἶναι μικρές; Συνεπῶς τί θά πείραζε μία ἕνωση Ὀρθοδοξίας καί Ρωμαιοκαθολικισμοῦ; |
8' |
|
134 |
Ἡ ἀθεΐα ἔχει ἠθική; |
4' |
|
135 |
Τί εἶναι ὑπαρξισμός καί τί μηδενισμός; |
25' |
|
136 |
Ἐπιστολή πρός τόν π. Ἀθανάσιο ἀπό τήν Ἀμερική, σχετική μέ τίς δραστηριότητες Παπαστεφάνου (Πεντηκοστιανός) |
7' |
|
137 |
Γιατί ὁ Χριστός καταράσθηκε τήν συκιά καί ξηράθηκε, ἀφοῦ ἦταν δημιούργημα τοῦ Θεοῦ, «καλή λίαν», ὅπως ὅλα τά δημιουργήματα; Καί γιατί σήμερα βγάζουν καρπό οἱ συκιές, ἄν καί καταραμένες ἀπό τόν Κύριο; |
13' |
|
138 |
Βλέπουν οἱ ψυχές; |
31' |
|
139 |
Ἐπιτρέπεται στά πρόσφορα νά βάζουμε μαγιά μπύρας; |
21' |
|
140 |
Οἱ Μάγοι ἐπισκέφθηκαν τόν Χριστόν καί τήν Παναγίαν στήν οἰκία. Γιατί οἱ ἁγιογράφοι ἐμφανίζουν τούς Μάγους στό Σπήλαιο; |
10' |
|
141 |
Ἡ θανατική ποινή πού καταργήθηκε ἔφερε θετικά ἤ ἀρνητικά ἀποτελέσματα...; |
17' |
|
142 |
Πλησιάζουν τά ἔσχατα; |
14' |
|
143 |
Ὁ Χριστός γελοῦσε; |
16' |
|
144 |
Ἐνῶ ἀποκάλυψε ὁ διάβολος (δαιμονισμένος τῶν Γεργεσηνῶν) τόν Χριστό ὅτι εἶναι Θεός, γιατί ὁδήγησε τόν Χριστό στό Σταυρό; |
9' |
|
145 |
Ἀπό ποῦ πηγάζει ἡ ἄκτιστος ἐνέργεια τοῦ Τιμίου Σταυροῦ; |
19' |
|
146 |
Τί σημαίνει ἡ φράση «Ἀρχή τῆς κτίσεως ὁ Χριστός»; |
11' |
|
147 |
Ἡ ὁμοιοπαθητική, ὁ βελονισμός καί λοιπές «μοντέρνες» μέθοδοι θεραπείας ἐγκρίνονται ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας; |
16' |
|
148 |
Τί εἶναι κατάκριση, καί πότε πέφτουμε στήν κατάκριση; |
13' |
|
149 |
Γιατί ὁ Σαμουήλ φανερώθηκε στό Σαούλ μετά ἀπό προσευχή τῆς μάγισσας; |
18' |
|
150 |
Μποροῦμε νά χρησιμοποιοῦμε ἀπόψεις δυτικῶν ἐπιστημόνων σχετικά μέ τήν πίστη; |
9' |
|
151 |
Τί θά πεῖ «μή δότε τό ἅγιον τοῖς κυσί»; |
15' |
|
152 |
Ὅταν εἶναι βαριά ἄρρωστος κάποιος στενός συγγενής, παππούς, γιαγιά, καί ἴσως πρόκειται νά πεθάνει, πρέπει τό μωρό, πού βρίσκεται στό σπίτι, νά βαπτισθεῖ πρίν πεθάνει ὁ ἄρρωστος; |
3' |
|
153 |
Γιατί ἡ πολιτεία ἀναγκάζει τούς πολίτας νά ὁρκίζονται στά δικαστήρια ἤ τούς δημοσίους ὑπαλλήλους ὅταν ἀναλαμβάνουν θέση; Ἤ ὅταν ἀναλαμβάνει Ὑπουργεῖο ἕνας Ὑπουργός, γιατί τόν ὁρκίζει ὁ ἴδιος ὁ Ἀρχιεπίσκοπος; |
13' |
|
154 |
Μποροῦμε νά διαβάσουμε ἐξορκισμούς, ὅταν ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἀπών; |
2' |
|
155 |
Μπορεῖ μία γυναίκα νά ζυμώνει πρόσφορο, ἄν ἔχει περίοδο; |
5' |
|
156 |
Περί τῆς αἱρέσεως τῶν Μορμόνων |
8' |
|
157 |
Πρέπει νά ἔχουμε δάκρυα, πρίν κοινωνήσουμε; |
6' |
|
158 |
Ὁ Θεός ἔκανε τόν κόσμο ὁρατό καί ἀόρατο˙ τόν Θεό ποιός τόν ἔκανε; |
28' |
|
159 |
Γιατί ὁ Λουκᾶς ἀποσιωπᾶ ὅτι ὁ Παῦλος πῆγε στήν Ἀραβία; |
14' |
|
160 |
Εἶναι σωστό νά προγραμματίζουμε γάμους μέσα σέ μία Σαρακοστή; |
8' |
|
161 |
Πῶς ἄκουσε ὁ Ἀδάμ τά βήματα τοῦ Θεοῦ νά πλησιάζουν; Ἀκούγεται ὁ Θεός; |
17' |
|
162 |
Γιατί προβάλλεται τόσο πολύ ἡ προσκύνηση τοῦ Ἰησοῦ ἀπό τούς Μάγους ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἀφοῦ ξέρουμε ὅτι ἦσαν ἀστρολόγοι; |
14' |
|
163 |
Ποῖον εἶναι τό νόημα καί τό μήνυμα τῆς Ἁγίας Γραφῆς; |
8' |
|
164 |
Μποροῦμε νά ἐξομολογούμεθα τίς ἴδιες ἁμαρτίες, μήπως ὁ Θεός δέν τίς ἔχει συγχωρήσει; |
18' |
|
165 |
Ὑπάρχουν σήμερα δαιμονισμένοι; Ἔχουν σχέση μέ τούς ἐπιληπτικούς; |
15' |
|
166 |
Ἐάν τόν ἴδιο χρόνο παντρευτοῦν δύο ἀδέλφια, προκόβουν; |
1' |
|
167 |
Α. Πῶς γεννιέται ὁ κακός ἄνθρωπος; Β. Ἡ ψυχή δέν εἶναι νέα δημιουργία; |
18' |
|
168 |
Α. Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τῶν ἐμβρύων, πού προέρχονται ἀπό ἔκτρωση ἤ καί ἀπό ἀποβολή; Β. Πῶς μπορούν νά συγχωρεθοῦν οἱ γονεῖς, πού ἔχουν κάνει ἔκτρωσι; |
8' |
|
169 |
Α. Ὅταν ἡ γνώμη τοῦ συζύγου διαφωνεῖ μέ τήν γνώμη τοῦ πνευματικοῦ σ’ ἕνα πνευματικῆς φύσεως θέμα, τότε ἡ σύζυγος σέ ποιόν πρέπει νά ὑπακούσει; Β. Κατά πόσο πρέπει ν’ ἀκοῦνε τά παιδιά τούς γονεῖς; |
18' |
|
170 |
Ὁ Σιωνισμός ἔχει ὡς ὑπόβαθρόν του τόν Ἑβραϊσμό, δηλαδή τήν Παλαιά Διαθήκη. Ὁ Χριστιανισμός ἔχει δύο βάσεις,τήν Παλαιά καί τήν Καινή Διαθήκη. Μήπως λοιπόν κατά τό ἕνα σκέλος του στηρίζει καί ὁ Χριστιανισμός τόν Σιωνισμό; Εἴμαστε ὑπόβαθρό του; |
31' |
|
171 |
Πῶς μποροῦμε ν’ ἀσκήσουμε τήν ἐγκράτεια καί τήν ἁγνότητα; |
11' |
|
172 |
Μποροῦμε νά σκοτώσουμε τόν Ἀντίχριστο; |
7' |
|
173 |
Γιατί ἡ εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου ἔχει καί τήν Κεφαλήν του κάτω στά πόδια του σ’ ἕνα δίσκο; |
5' |
|
174 |
Τί ἐξετάζει ἡ Χριστιανική Ἀνθρωπολογία; |
4' |
|
175 |
Λέγεται ὅτι, ἄν κόψεις τήν φλέβα σου καί μέ τό αἷμα της σχηματίσεις τό 666 σ’ ἕναν καθρέπτη, ἐμφανίζεται τό πνεῦμα τοῦ Διαβόλου. Ἀληθεύει αὐτό; |
1' |
|
176 |
Πῶς μπορεῖ ἡ προσευχή μας νά εἶναι εὐάρεστη στό Θεό; |
29' |
|
177 |
Μέ ποιό τρόπο καί ποῦ μπορεῖ σήμερα νά διασκεδάσει ὁ νέος ἤ ἡ νέα χωρίς νά πέσει σέ ἁμαρτίες; (Μέρος 1ον & 2ον) |
54' |
|
178 |
Περί μικροψυχίας |
28' |
|
179 |
Περί μεγαλοψυχίας |
29' |
|
180 |
Περί ὀνειρομαντείας |
27' |
|
181 |
Πῶς θά μπορέσουμε νά καταλάβουμε τήν κλήση τοῦ Θεοῦ γιά τό δρόμο πού θά ἀκολουθήσουμε ὄχι μόνον στό θέμα τοῦ γάμου, ἀλλά καί γιά ὅλα τά σοβαρά ζητήματα τῆς ζωῆς μας; |
15' |
|
182 |
Πολλά ἀπό τά σχολικά βιβλία περιέχουν γεγονότα καί θεωρίες ἀντίθετα ἀπό τόν Χριστιανισμό. Ποιά θά πρέπει νά εἶναι ἡ δική μας στάση πάνω σ’ αὐτά; |
9' |
|
183 |
Πῶς τά διάφορα κόμματα μποροῦν νά ἐπιδράσουν θετικά ἤ ἀρνητικά στή Χριστιανική μας ἰδιότητα; |
4' |
|
184 |
Πρέπει οἱ σύζυγοι νά ἐγκρατεύονται; |
50' |
|
185 |
Περί ἐσωτερικῆς καί ἐξωτερικῆς προβολῆς τοῦ Θεοῦ. |
14' |
|
186 |
Τί σημαίνει «Ἡσαΐα χόρευε» καί γιατί ψάλλεται καί στήν χειροτονία καί στό γάμο; |
12' |
|
187 |
Πῶς μπορεῖ νά γνωρίσει ὁ κάθε Χριστιανός ὅτι ἡ Θεία Κοινωνία, ὁ Ἐκκλησιασμός, ἡ τακτική ἀκρόαση τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ, ἀκόμη καί ἡ καθημερινή προσευχή δέν γίνονται ἀπό συνήθεια; |
7' |
|
188 |
Περί τῶν θανασίμων ἁμαρτημάτων |
21' |
|
189 |
Ἐάν κάποιος ἁμαρτάνει γνωρίζοντας τήν βαρύτητα τοῦ παραπτώματος τῆς βλασφημίας «ἐν λόγῳ, ἐν ἔργῳ, ἤ διανοίᾳ» κατά τοῦ Ἁγ. Πνεύματος, τί ἀπομένει πλέον στόν ἄνθρωπον αὐτόν; Ὑπάρχει δυνατότητα συγγνώμης; |
6' |
|
190 |
Πῶς γεννήθηκε ἡ ὑπερηφάνεια στό μυαλό τοῦ Ἑωσφόρου; |
8' |
|
191 |
Γιατί ὁ Θεός δέν δημιούργησε ἁγίους προγόνους προκειμένου νά σαρκωθεῖ; |
9' |
|
192 |
Περί τῆς ἐπιθυμίας |
13' |
|
193 |
Ὑπῆρχαν δαιμονισμένοι στήν Παλαιά Διαθήκη; |
7' |
|
194 |
Περί τῶν ἀγνώστων ἱπταμένων δίσκων |
3' |
|
195 |
Πῶς μποροῦν νά ὑπάρχουν ἀδιάφοροι στήν πίστη ψάλτες; |
6' |
|
196 |
Ὁ Θεός δέν δημιουργεῖ ψυχές; |
8' |
|
197 |
Γιατί στήν Παλαιά Διαθήκη λέει: «Ποιήσωμεν ἄνθρωπον...»; |
41' |
|
198 |
Μπορεῖ κάποιος κατά τήν διάρκεια μιᾶς ἐγχειρήσεως νά ἔχει κάποιες ἐξωσωματικές ἐμπειρίες; |
12' |
|
199 |
Λένε ὅτι ἀπό τήν Μ. Πέμπτη ὡς καί τήν Πεντηκοστή οἱ ψυχές εἶναι ἐλεύθερες. Εἶναι σωστό ἤ ὄχι; |
8' |
|
200 |
Ὁ Χριστός εἶναι εἰκόνα τοῦ Θεοῦ καί Πρωτότοκος ὅλης τῆς κτίσεως, καί ὄχι ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ; |
23' |
|
201 |
Σέ ποιά γλῶσσα γράφτηκε τό κατά Ματθαῖον Εὐαγγέλιο; |
4' |
|
202 |
Μέ ποιά πνευματικά μέσα ὁ πιστός θά βοηθηθεῖ σέ περίπτωση μεγάλου καί χρονίζοντος σταυροῦ τήν στιγμή πού φλέγεται ἀπό τό πῦρ τῆς δοκιμασίας; |
24' |
|
203 |
Τί ἀπέγιναν οἱ νεκροί πού ἀναστήθηκαν κατά τήν ὥρα τῆς Σταυρώσεως καί τοῦ Θανάτου τοῦ Κυρίου μας; |
2' |
|
204 |
Πῶς πρέπει νά ζοῦν αὐτοί πού εἶναι χῆροι ἤ χῆρες; |
22' |
|
205 |
Τί πρέπει νά κάνουν οἱ γονεῖς, ὅταν τά παιδιά ἀντιδροῦν στήν πνευματική ζωή; |
21' |
|
206 |
Εἶναι Μασονική ἐνέργεια ἡ ἑορτή κρασιοῦ, καστάνου, κερασιοῦ, κ.ο.κ.; Περί τίνος πρόκειται; |
16' |
|
207 |
Εἶναι σωστό νά συμμετέχουν καί νά εὐλογοῦν Μητροπολίτες, ἱερεῖς ἤ καί πρεσβύτεροι, σέ γιορτές Προσκόπων ἤ Συλλόγων; |
5' |
|
208 |
«Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος καί ὁ Λόγος ἦν πρός τόν Θεόν, καί Θεός ἦν ὁ Λόγος...» Παρακαλῶ νά ἐξηγήσετε αὐτούς τούς στίχους. |
15' |
|
209 |
Ὅταν γράφει τό Ὡρολόγιον «Ἐλαίου κατάλυσις», καταλύομε ἔστω καί ἄν εἶναι Τετάρτη; |
9' |
|
210 |
Ἀπό ποῦ προέρχεται καί πῶς ἐξηγεῖται ἡ λέξη θρησκεία; |
5' |
|
211 |
Ἡ πνευματική ὑπερηφάνεια εἶναι τελικά ἡ πιό ἐπικίνδυνη πλάνη γιά τόν ἄνθρωπο; |
9' |
|
212 |
Τί ἐννοοῦμε ὅταν λέμε:«αὐτός τήν γλίτωσε ἀπό τοῦ Χάρου τά δόντια»; |
1' |
|
213 |
Μποροῦμε νά περιμένουμε τό τέλος τῆς ζωῆς μας γιά νά ἐξομολογηθοῦμε; Εἶναι σωστό αὐτό; |
6' |
|
214 |
Ἄν κάποιος θέλει νά γίνει μοναχός, μπορεῖ νά τό κάνει χωρίς τήν συγκατάθεση τῶν γονιῶν του; |
24' |
|
215 |
Γιατί εἶναι ἀναγκαία ἡ Ὀρθοδοξία γιά τήν σωτηρία μας; |
17' |
|
216 |
Ὁ Θεός μᾶς περιμένει γιά μετάνοια καί μᾶς παίρνει ἀπό τήν ζωή αὐτήν μόνον ὅταν δεῖ ὅτι φτάσαμε στό καλύτερο καί πιό κατάλληλο χρονικό σημεῖο τῆς πνευματικῆς μας ζωῆς; |
10' |
|
217 |
Τί εἶναι ἡ Οὐνία, ἀπό ποιόν ἱδρύθηκε καί ἀπό ποῦ ἔλαβε τό ὄνομα αὐτό; |
7' |
|
218 |
Πῶς βρέθηκε ἡ μαύρη φυλή στή γῆ; |
30' |
|
219 |
Τί εἶναι λύπη; |
4' |
|
220 |
Α. Γιατί μερικοί Χριστιανοί πού ζοῦν πνευματική ζωή, εἶναι χειρότεροι ἀπό τούς κοσμικούς; Β. Σώζονται αὐτοί οἱ κοσμικοί ἄνθρωποι; |
17' |
|
221 |
Τά καλά ἔργα σώζουν μόνον; |
1' |
|
222 |
Ὑπάρχουν βαθμίδες δυστυχίας στήν Κόλαση καί βαθμίδες εὐτυχίας καί μακαριότητος στόν Παράδεισο; |
24' |
|
223 |
Ἡ πορεία τῆς ψυχῆς, πού ἐξέρχεται τοῦ σώματος, εἶναι κατ’ εὐθείαν στόν Παράδεισο ἤ στόν Ἅδη ἀντίστοιχα; |
9' |
|
224 |
Πῶς νά παρηγορήσουμε Χριστιανικά αὐτούς πού χάνουν προσφιλῆ τους πρόσωπα; |
19' |
|
225 |
Ἐφ’ ὅσον τό πρότερον θέλημα τοῦ Θεοῦ ἦταν ἡ παρθενία, γιατί «ἐποίησεν βοηθόν τῷ Ἀδάμ γυναῖκα» κι ὄχι ἄνδρα; |
25' |
|
226 |
Τί ἐννοοῦμε, ὅταν λέμε «μετεφέρθη ἐν Πνεύματι»; |
31' |
|
227 |
Ποῦ κατοικοῦν οἱ Δαίμονες; |
12' |
|
228 |
Γιατί εἶναι ἀνάγκη ἡ ζωή τοῦ Χριστιανοῦ νά εἶναι σταυρική; |
14' |
|
229 |
Εἶναι προσωπολατρεία τό νά φιλοῦν τό χέρι τοῦ κληρικοῦ, νά κάνουν τό σταυρό καί νά ὑποκλίνονται; |
4' |
|
230 |
Οἱ Δαίμονες συμφωνοῦν μεταξύ τους καί ὑποτάσσονται στόν ἀρχηγό τους ἤ ἔχουν καί αὐτοί διαφωνίες καί μαλώνουν; |
2' |
|
231 |
Γιατί εἶπε ὁ Κύριος στόν Ἰούδα «ὅ,τι θέλεις νά κάνεις, κάν’ το γρήγορα»; |
18' |
|
232 |
Γιατί μερικοί ἄνθρωποι ὑποφέρουν ἀσταμάτητα ἀπό παιδιά μέχρι νά γεράσουν, καί ἄλλοι ὄχι; |
28' |
|
233 |
Τί ἔχετε νά μᾶς πεῖτε γιά τίς εἰκόνες πού ξενυχτοῦν στά σπίτια κατά καιρούς; |
24' |
|
234 |
Πῶς πρέπει νά προσευχόμαστε; Μέ ἐκτενεῖς προσευχές ἤ μέ τήν Κυριακή Προσευχή; |
16' |
|
235 |
Μποροῦμε νά διηγούμαστε μικρά θαύματα, πού ἔγιναν σέ μᾶς; |
5' |
|
236 |
Μποροῦμε νά νά ἔχουμε μία θερμότερη προσφορά λατρείας; |
25' |
|
237 |
Χρειάζονται ἐξαγόρευση ἐνώπιον τοῦ Πνευματικοῦ καί οἱ ἀρνητικές ἰδιότητες τοῦ χαρακτῆρος μας; π.χ. ὑπερηφάνεια, ζήλεια ἤ μόνον οἱ ἐφάμαρτες πράξεις μας; |
3' |
|
238 |
Ποία εἰκόνα τῆς Ἁγίας Τριάδος εἶναι σωστή; |
25' |
|
239 |
Γιατί ὁ Ἀπ. Παῦλος δέν ἔστειλε ἐπιστολή πρός τούς Ἀθηναίους; |
6' |
|
240 |
Μποροῦμε νά ἑρμηνεύσουμε ἀλληγορικά τά γεγονότα ἀπό τήν δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου ἕως καί τήν ἔξωση; |
11' |
|
241 |
Γιατί ὁ Θεός διέταξε τούς Ἰσραηλίτες νά κοιτοῦν μέ πίστη στό χάλκινο φίδι, ὅταν δαγκώνονταν ἀπό τά φίδια; |
24' |
|
242 |
Ὑπάρχει ἀντίθεση ἀνάμεσα στή φιλοξενία τοῦ Ἀβραάμ καί στή φιλοξενία πού ἔγινε στό Χριστό στό σπίτι τοῦ Λαζάρου; |
11' |
|
243 |
Ὅταν κατά τήν τέλεση Μυστηρίων παραλείπονται εὐχές εἶναι ἔγκυρα; Εἰδικά στό μυστήριο του Βαπτίσματος, ὅταν δέν γίνει σωστά τό μύρωμα τοῦ παιδιοῦ, τί ἀποτέλεσμα ὑπάρχει στό ἴδιο; |
13' |
|
244 |
Τό βιβλίο «Ἰώβ» εἶναι διήγηση ἀληθηνή ἤ εἶναι ἔργον λογοτεχνικό ἀνωνύμου συγγραφέως; |
7' |
|
245 |
Τά παιδιά τοῦ Ἀδάμ ἦρθαν σέ σχέση μεταξύ τους; |
6' |
|
246 |
Ὁ Ἀβραάμ κάνει τήν θυσία τοῦ Ἰσαάκ γιά κάποιον Ἄγγελο; |
5' |
|
247 |
Μποροῦμε νά φτιάχνουμε προσκυνητάρια σέ μέρη πού συγγενεῖς μας σκοτώθηκαν ἤ ἔπαθαν κάποιο ἀτύχημα; |
2' |
|
248 |
Πῶς νά κάνουμε τόν σταυρό μας, καί τί συμβολίζει ἡ κάθε κίνηση; |
43' |
|
249 |
Γιατί ὁ Ἄγγελος πού φάνηκε στόν Μανωέ (πατέρα τοῦ Γεδεών) δέν εἶπε τό ὄνομά του; |
19' |
|
250 |
Περί Γνωστικισμοῦ |
45' |
|
251 |
Πῶς κατέληξαν καί μέ ποιό τρόπο οἱ Πατέρες ὑπελόγισαν ὅτι ἡ Γέννηση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἔγινε τήν 25η Δεκεμβρίου καί ἡ Βάπτισή Του τήν 6ην Ἰανουαρίου; |
9' |
|
252 |
Πρέπει νά πληρώνονται οἱ ἐργάτες τοῦ Εὐαγγελίου; |
32' |
|
253 |
Τό πέταγμα τῶν χαρταετῶν κατά τήν Καθαρά Δευτέρα ἀποτελεῖ εἰδωλολατρική συνήθεια; |
1' |
|
254 |
Πῶς σχολιάζετε τήν φράση: «οἱ ἀπόγονοί μας μεγαλούργησαν, γιατί εἶχαν τό Ἀπολλώνιον φῶς»; |
14' |
|
255 |
Ὁ προφήτης Δαυΐδ εἶδε τόν Κύριον σαρκωθέντα ἤ ὡς πνεῦμα; |
4' |
|
256 |
Τί εἶναι ἀσέλγεια; |
2' |
|
257 |
Τό 1999 οἱ πλανῆτες σχηματίζουν τό σημεῖο τοῦ σταυροῦ. Μήπως προαναγγέλει κάτι τό ἐσχατολογικό; |
20' |
|
258 |
Ὅταν προσευχόμαστε γιά ἄτομα, πού ἔχουμε βλάψει καί δέν εἶναι Χριστιανοί, μποροῦμε νά τούς βοηθήσουμε; |
4' |
|
259 |
Γιατί ζοῦμε; Ποιός εἶναι ὁ προορισμός μας; |
26' |
|
260 |
Τί εἶναι τό μεσημβρινό δαιμόνιο; |
1' |
|
261 |
Ἡ φυγή τῆς Ἐκκλησίας στήν ἔρημο θά γίνει ὁμαδικῶς ἤ ἀτομικῶς εἰς τά ἔσχατα τῆς ἱστορίας; |
2' |
|
262 |
Πρέπει νά ἐλεοῦμε τούς πτωχούς ἤ νά τούς ἀφήνουμε στήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ; |
3' |
|
263 |
Ποιές οἱ αἰτίες τῆς ἀπομακρύνσεώς μας ἀπό τήν Χριστιανική Παράδοση; |
21' |
|
264 |
Μποροῦμε νά ἐξομολογούμαστε ἁμαρτίες τρίτων γιά νά ἔχουν ἄφεση; |
2' |
|
265 |
Ἡ ἄγνοια τῶν Θεολόγων καθηγητῶν. |
16' |
|
266 |
Α. Γιατί ὁ Θεός ἔκανε τόν Παράδεισο, ἀφοῦ γνώριζε ὅτι οἱ Πρωτόπλαστοι θά ἁμαρτήσουν; Β. Γιατί αὐτός ὁ περιούσιος λαός θά ἔφθανε στήν ἄρνηση τοῦ Θεοῦ, ὅταν θά ἐνανθρώπιζε; |
6' |
|
267 |
Ποιά ἡ θέση τοῦ Χριστιανοῦ στόν πόλεμο; Μέσα στό σπίτι μας μποροῦμε νά ἔχουμε πόλεμο μέ τή γυναίκα, τά παιδιά; |
17' |
|
268 |
Ὁ Κύριος εἶπε ὅτι δέν στάλθηκε γιά τούς ξένους, ἀλλά γιά τούς Ἑβραίους. Ἐπιβεβαιώνει αὐτό τήν Οἰκουμενικότητα τοῦ Χριστιανισμοῦ; |
6' |
|
269 |
Γιατί ὁ Χριστός λέει τή μία φορά ὅτι θά σᾶς στείλω τόν Παράκλητο, καί τήν ἄλλη ὅτι Ἐγώ θά εἶμαι μαζί σας; |
11' |
|
270 |
Ποιός εἶναι ὁ δράκοντας πού σκοτώνει ὁ Ἅγιος Γεώργιος, καί ποιός εἶναι ὁ ἐχθρός πού ὁ Ἅγιος Δημήτριος φονεύει; Γιατί προβάλλεται ὁ φόνος, τόν ὁποῖον ἀπαγορεύει Ἁγία Γραφή; |
4' |
|
271 |
Ὅταν ἡ γυναίκα ἔχει περίοδο, μπορεῖ νά φοράει σταυρό; |
19' |
|
272 |
Διατηρεῖ τήν μνήμη της ἡ ψυχή μετά τόν θάνατο; |
3' |
|
273 |
Πῶς συμβιβάζεται ἡ «αὐτοκτονία» τοῦ Σαμουήλ στό Κούγγι, τῶν Σουλιωτισσῶν στό Ζάλογγο; |
2' |
|
274 |
Γιατί οἱ ναοί εἶναι ἀφιερωμένοι σέ ὀνόματα Ἁγίων καί ὄχι στήν Ἁγία Τριάδα καί μόνον; |
13' |
|
275 |
Θρησκεῖες ὑπάρχουν πολλές. Ὅταν θά κριθοῦν οἱ ἄνθρωποι, θά κριθοῦν σύμφωνα μέ τό ἄν ὑπῆρξαν καλοί στή δική τους θρησκεία, ἤ σύμφωνα μέ τήν ἀληθινή θρησκεία; |
2' |
|
276 |
Ὅλες οἱ ψυχές πᾶνε στόν Παράδεισο; |
1' |
|
277 |
Τί εἶναι σωφροσύνη; |
16' |
|
278 |
Τί εἶναι ἡ βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος; |
1' |
|
279 |
Τί σημαίνει ἡ φράση:«Μακάριοι οἱ πτωχοί τῷ Πνεύματι»; |
10' |
|
280 |
Πόσο βαρύ παράπτωμα εἶναι ἡ γκρίνια, ποῦ ὀφείλεται, τί ἀποτελέσματα μπορεῖ νά ἔχει; |
11' |
|
281 |
Πῶς συμπίπτουν χρονικά οἱ διηγήσεις τοῦ Ματθαίου καί τοῦ Λουκᾶ γιά τήν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ; |
14' |
|
282 |
Τί σημαίνει ἡ φράση: «Ὁ Χριστός γεννήθηκε ἀΐδιος»; |
11' |
|
283 |
Μποροῦμε νά κάνουμε ἐλεημοσύνη χωρίς νά τό μάθει κανείς; |
7' |
|
284 |
Ἄν εἴμαστε ἐλεύθεροι, γιατί ὁ Θεός ἐπεμβαίνει ὅταν ἁμαρτάνουμε; |
6' |
|
285 |
Τί σημαίνει στό κατά Ματθαῖον Εὐαγγέλιον: «μικρό ἑπταμελές συνέδριον»; |
1' |
|
286 |
Τί σημαίνει ἡ φράση: «Ἐκεῖ πού ὁ διάβολος πατάει γκάζι, ὁ Θεός πατάει φρένο; » |
1' |
|
287 |
Πόσο βαριά εἶναι ἡ κατάρα:«Ἄς ὄψεσαι ἐν ἡμέρᾳ κρίσεως»; |
2' |
|
288 |
Ἄν κάποιος βρεθεῖ μέ παπούτσια πού ἔχουν σταυρούς, τί νά κάνει; |
9' |
|
289 |
Ποιά ἡ εὐθύνη τῶν Ὀρθοδόξων γιά τυχόν συλλειτουργία μέ αἱρετικούς; |
25' |
|
290 |
Περί τῆς θεωρίας τοῦ Ὠριγένους. |
26' |
|
291 |
Ἡ Ἐκκλησία πῶς ἀντιδρᾶ στό κτίσιμο Βυζαντινῶν Ναῶν ἀπό τούς Ρωμαιοκαθολικούς; |
19' |
|
292 |
Τί πρέπει νά γίνονται; πωλήσεις βρεφῶν μέ ἀνέντιμα μέσα ἤ ἀμβλώσεις; |
23' |
|
293 |
Περί Παλαιοημερολογιτῶν |
33' |
|
294 |
Εἶναι ἡ ζωή τῶν Χριστιανῶν σύμφωνη μέ τήν Ὀρθοδοξία; |
25' |
|
295 |
Τί εἶναι ὁ Σαββατισμός; |
39' |
|
296 |
Ἄν οἱ Πρωτόπλαστοι δέν ἔπεφταν, ποιό θά ἦταν τό σχέδιο τοῦ Θεοῦ γιά τόν ἄνθρωπο; |
59' |
|
297 |
Περί τῶν Παθῶν καί τῶν Θανασίμων Ἁμαρτημάτων |
38' |
|
298 |
Οἱ Πρωτόπλαστοι ἔβλεπαν πραγματικά τό Θεό; |
36' |
|
299 |
Ποιό πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος χαρακτηρίζεται «Ὁ ὤν, ὁ ἦν καί ὁ ἐρχόμενος»; |
30' |
|
300 |
Ποιά σχέση ὑπάρχει μεταξύ ἐλευθερίας καί φόβου, ἐλευθερίας καί ἀγάπης; Προηγεῖται ἡ ἀγάπη καί ὁ φόβος τῆς ἐλευθερίας; |
24' |
|
301 |
Ἡ Θεοτόκος εἶναι πανταχοῦ παροῦσα; Ἄν ὄχι, πῶς κάνει θαύματα; |
4' |
|
302 |
Ὠφελοῦν τά μνημόσυνα, καί τί μποροῦμε νά ἀπαντήσουμε πάνω σ’ αὐτό στούς Εὐαγγελικούς; |
10' |
|
303 |
Μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι οἱ λευΐτες, ἱερεῖς καί ἀρχιερεῖς, εἶναι τύπος τῶν σημερινῶν διακόνων, ἱερέων καί ἀρχιερέων; |
9' |
|
304 |
Γιατί ὁ Κύριος ξεχώριζε τούς τρεῖς μαθητές Του, τόν Πέτρο, τόν Ἰάκωβο καί Ἰωάννη; |
14' |
|
305 |
Γιατί οἱ ἐπίσημοι πᾶνε στίς δοξολογίες παρ’ ὅλο πού δέν πιστεύουν; |
6' |
|
306 |
Τί σχέση ὑπάρχει μεταξύ τῆς ταυτότητος (666) καί τῶν ἐθνοκαρτῶν; |
4' |
|
307 |
Τί πρέπει νά κάνει ἕνας γονιός, ὅταν τά παιδιά του δέν ζοῦν μυστηριακή ζωή; |
3' |
|
308 |
Τί συμβολίζει ἡ παραβολή τοῦ καλοῦ Σαμαρείτου; |
24' |
|
309 |
Περί γάμου |
13' |
|
310 |
Γιατί φοροῦν λευκά τά παιδιά πού βαπτίζονται; |
5' |
|
311 |
Γιατί σέ ἐποχές πού ὑπῆρχε λιγότερη ἁμαρτία ὁ Θεός ἐπέτρεψε μεγάλες συμφορές καί στή δική μας ὄχι; |
1' |
|
312 |
Περί τῆς ἀμετανοίας τῶν Ἀγγέλων καί τῆς μετανοίας τῶν ἀνθρώπων |
15' |
|
313 |
Εἶναι σωστό, ἱερέας νά λέει ἀπ’ ἔξω τό Εὐαγγέλιο; |
4' |
|
314 |
Τό βιβλίο τοῦ προφήτου Δανιήλ ἔχει γραφεῖ ὅλο ἀπ’ αὐτόν; |
3' |
|
315 |
Ἐπιτρέπονται τά τυχερά παιχνίδια; |
3' |
|
316 |
Πρέπει νά ἀσκοῦμε πολλές ἀρετές γιά νά σωθοῦμε; |
8' |
|
317 |
Σέ ποιά σημεῖα μπορεῖ νά κινηθεῖ ὁ ἄνθρωπος γιά νά βρεῖ τή χαρά; |
13' |
|
318 |
Ποιός εἶναι ὁ προορισμός τοῦ ἀνθρώπου; |
17' |
|
319 |
Μετά τόν θάνατον ὑπάρχει ζωή; Καί ἡ ψυχή ποῦ πάει; |
19' |
|
320 |
Τί εἶναι αὐτό πού κάνει τούς ἀνθρώπους νά αὐτοκτονοῦν; |
1' |
|
321 |
Γιατί ὁ Χριστός εἶχε μακριά μαλλιά, γένια, μακρύ χιτῶνα σάν φόρεμα; Ἀκόμη καί σήμερα ἱερεῖς καί οἱ μοναχοί τά ἴδια φορᾶνε, γιατί; Γυναικεία καί ἀνδρική ἐνδυμασία. |
38' |
Πρός Δόξαν τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ